Monday, March 9, 2009

Fish Feeder

Timer Fish Feeder yang ada sekarang berskala kecil dan tidak lagi sesuai. Robot fish feeder diperlukan bagi memenuhi kesuntukan masa memberi ikan makanan 2 x sehari, seandainya saya bercuti 3 hari atau malas ke kebun.

Spesifikasi Fish Feeder diperlukan seperti berikut:
1. bekalan makan sekurang2nya selama 3 hari secara automatik 2 x sehari
2. menggunakan kuasa bateri / kuasa motor kecil /solar bateri 12V
3. inovasi asli hasil gabungan alat2 terpakai/baru
4. bersesuaian suasana RUMAH KEBUN

Bantuan idea dan teknikal bro bloggers amat dialu-alukan!!!!

2 comments:

Art of My Life. said...

Aku pun tak pernah tengok fish feeder hat kecik pun tak pernah.
Idea pun tak dak!

Habis payah pun try ingat kat MacGyver atau pun cara primitif.
Cara primitif aku, aku bubuh kangkung,aku tinggai!Nanti nak cari dalam internet!!

Art of My Life. said...

Awat hang tak pi cari Makanan Organik B1 untuk ikan keli.Sekali bubuh 3 bulan tak payah bagi makan.
2000 ekog bersamaan 5kg bersaamaan RM75.00 = tahan cuti 3 bulan sampai boleh juai.Try check pembekalkeli.blogspot.com